FAQ's
1. INSCHRIJVING EN ACCOUNT
Hoe kan ik een account aanmaken?

Dat is eenvoudig: op de Homepage vindt u rechtsboven, naast het symbool van de winkelwagen, het item “Inschrijven”.
Klik op dit item om het inschrijfformulier te openen.
Vul het formulier in met de gewenste informatie; vul alle verplichte velden, aangegeven met “*”, in.
Sluit de inschrijving af door te klikken op “Inschrijven”.
U ontvangt een e-mail met de bevestiging van de geslaagde inschrijving.

Hoe kan ik het wachtwoord wijzigen?

Dat is eenvoudig. Open de website en voer het voor de inschrijving gebruikte e-mailadres en het wachtwoord in.
Rechtsboven verschijnt uw naam, naast het symbool van het profiel. Ga naar de informatie van uw account door te klikken op “Mijn account”.
Hier vindt u onder uw contactgegevens het item “Wachtwoord wijzigen”. Klik op dit item om verder te gaan.
Voer eerst uw oude wachtwoord in en dan het nieuwe dat u vervolgens moet bevestigen.
Klik op “Opslaan” om het nieuwe wachtwoord automatisch op te slaan.
U ontvangt een e-mail met de bevestiging van de wijziging.

Als u het wachtwoord voor inloggen vergeten bent, klik dan op “Wachtwoord vergeten?” en volg de procedure die u via e-mail ontvangt op het bij de inschrijving ingevoerde e-mailadres.

Waarom bestaat mijn account al en kan ik mij niet inschrijven op de website?

Het systeem herkent uw e-mailadres als reeds ingeschreven.
Probeer om in te loggen met dat e-mailadres en klik op de toets “Inloggen” (rechtsboven, naast de toets “Inschrijven”).

Ik heb een onjuist wachtwoord ingevoerd en mijn account is nu geblokkeerd. Hoe kan ik opnieuw inloggen?

Om veiligheidsredenen wordt het account geblokkeerd wanneer er 5 maal achter elkaar een onjuist wachtwoord wordt ingevoerd.
Het account blijft 15 minuten “geblokkeerd”, gedurende welke het niet mogelijk is om in te loggen of de procedure “Wachtwoord vergeten?” uit te voeren. Na het verstrijken van deze tijd kunt u weer normaal met uw inloggegevens inloggen. Heeft u uw wachtwoord vergeten, klik dan op “WACHTWOORD VERGETEN?” op de inlogpagina en volg de aanwijzingen om een ander wachtwoord in te stellen.

Hoe kan ik de informatie van mijn account bijwerken?

Open de website en voer het voor de inschrijving gebruikte e-mailadres en het wachtwoord in.
Klik in het menu rechts, onder het item “Voorkeuren”, op “Mijn account” om uw contactgegevens te wijzigen.
Open het “Adresboek” om uw adres toe te voegen of te wijzigen.
Als u een van de eerder voor uw aankopen gebruikte betalingswijze wenst te annuleren, ga dan naar “Betalingswijzen”.
Klik op “Opslaan” om de aangebrachte wijzigingen te bevestigen.

Voor de wijziging van alleen de contactgegevens kunt u ook “Mijn account” selecteren, klikken op het symbool van de pen naast het item “Contactgegevens”, om vervolgens rechtstreeks hier uw naam, achternaam, e-mailadres of wachtwoord te wijzigen.

Hoe kan ik mij inschrijven of uitschrijven voor de nieuwsbrief?

In- en uitschrijven voor onze nieuwsbrief is eenvoudig en is mogelijk op elk moment.

  • Voor inschrijven:

    Ga naar uw profiel en klik op “Mijn account”.
    Klik onder deel “Voorkeuren” op “Accountinformatie” en vervolgens, rechtsonder, op “Toestemmingen privacy wijzigen”.
    Selecteer op het weergegeven venster “Ja” onder het item “Inschrijven voor de nieuwsbrief” en vervolgens op “Opslaan”.

  • Voor uitschrijven:

    Ga naar uw profiel en klik op “Mijn account”.
    Klik onder deel “Voorkeuren” op “Accountinformatie” en vervolgens, rechtsonder, op “Toestemmingen privacy wijzigen”.
    Selecteer op het weergegeven venster “Nee” onder het item “Inschrijven voor de nieuwsbrief” en vervolgens op “Opslaan”.

Ik heb geen e-mail ontvangen met de link voor de activering. Wat moet ik doen?

Soms duurt het even, wacht enkele minuten en controleer uw mail nogmaals.
Controleer ook of de e-mail zich per ongeluk in de spambox bevindt.
Vindt u de e-mail niet? Geen probleem: log in en het systeem zal u automatisch vragen om opnieuw uw e-mailadres in te voeren waarop u de link voor de activering wenst te ontvangen.

Hoe kan ik mijn account annuleren?

Voor de annulering van het account moet het formulier met uw naam, achternaam, e-mailadres en telefoonnummer, en de reden waarom u contact met ons opneemt.

Kan ik gebruik maken van mijn business-account voor het aanschaffen voor een particuliere klant, of omgekeerd?

Met een business-account kunnen geen bestellingen worden geplaatst voor particuliere personen, aangezien de doelstellingen verschillen; op dezelfde manier kunnen met een particulier account geen bestellingen worden geplaatst voor bedrijven.
De business en particuliere accounts verschillen ook voor wat betreft de vereiste documenten:

  • Een particulier account behoeft het invoeren van de fiscale code en ontvangt een persoonlijke factuur.
  • Een business account vereist het invoeren van het BTW-nummer en de bedrijfsnaam, en ontvangt een zakelijke factuur.
Kan hetzelfde account gebruikt worden door meerdere personen?

Om de privacy en de veiligheid van de gebruikers te beschermen, kan aan elk account slechts één persoon gekoppeld worden.

2. GIDS VOOR AANKOPEN
Kan ik, nadat ik de inschrijving heb voltooid, onmiddellijk een bestelling plaatsen?

Als u een particulier account heeft aangemaakt, kunt u onmiddellijk na het ontvangen van de bevestigingsmail van de inschrijving bestellingen plaatsen.
Als u echter een business-account heeft aangemaakt, moet gewacht worden op de controle van de overeenstemming van de factuurgegevens. De activering van het account behoeft maximaal 48 uur: u ontvangt een bevestiging via e-mail.

Is het mogelijk om technische informatie over de beschikbare producten te ontvangen?

De informatie van elk product wordt aangegeven op het gedetailleerde gegevensblad.
Heeft uw meer informatie of technische uitleg nodig, vul dan het formulier in met uw verzoek om informatie; een van onze medewerkers zal zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

Hoe kan ik controleren of het door mij gekozen product compatibel is met mijn auto?

Om te kunnen controleren welke producten compatibel zijn met uw auto, moet het model geselecteerd worden of het kentekennummer worden ingevoerd in het betreffende veld op onze website.

Mocht u zijn vergeten deze controle uit te voeren, geen probleem: op het moment dat u het aan te schaffen product selecteert, verschijnt er een waarschuwingsbericht dat u verzoekt om de compatibiliteit met uw auto te controleren of om verder te gaan met de bestelling.

Waarom is mijn auto niet aanwezig op de lijst?

Als uw auto niet op de lijst wordt weergegeven, betekent dit waarschijnlijk dat er op het moment voor dat model geen compatibele producten zijn.
Wij suggereren u ons te schrijven op de pagina Contact om ons het model van uw auto en de benodigde producten te signaleren. Wij zullen er alles aan doen om u te helpen!

Wat is de VIN van een voertuig? En waar kan ik het vinden?

Het VIN (Vehicle Identification Number) is het identificatienummer van het chassis, bestaande uit 17 cijfers, door middel waarvan een voertuig op eenduidige wijze geïdentificeerd kan worden.
Het chassisnummer staat aangegeven op het kentekenbewijs onder de letter “E”.

Waar kan ik controleren of een product beschikbaar is?

Voor elk product wordt de beschikbaarheid duidelijk aangegeven op elk blad: wanneer u de aanduiding “Beschikbaar” ziet, kunt u het product bestellen. Enkele producten kunnen mogelijk tijdelijk niet beschikbaar zijn. U kunt echter altijd uw e-mailadres verstrekken om automatisch geïnformeerd te worden zodra het product weer beschikbaar is.

Ik slaag er niet in een product te vinden waarvan ik de code ken. Wat kan ik doen?

Als het u niet lukt om een artikel te vinden waarvan u de code kent, schrijf ons dan op de pagina Contact wij zullen u zo snel mogelijk antwoorden.

Wat zijn de verzendingskosten?

Nadat u de producten in de winkelwagen heeft geplaatst en uw adres heeft ingevoerd, verschijnen de verzendingskosten in de middelste kolom van de checkoutpagina.
Denk eraan dat de kosten kunnen variëren afhankelijk van het type verzending, het leveringsadres, het geselecteerde product of het wel of niet bestaan van een offerte.

Hoe kan ik een product aan de winkelwagen toevoegen?

Eenvoudig: selecteer het te bestellen product en klik op de toets “In de winkelwagen”. Om de status van uw winkelwagen te controleren, moet u op het symbool op de balk rechtsboven klikken. Vanaf daar kunt u beslissen om de aankoop af te ronden of om verder te gaan met winkelen.

Hoe kan een product uit de winkelwagen verwijderen?

Dat is eenvoudig. Klik vanaf het symbool van de winkelwagen rechtsboven op het item “Winkelwagen bekijken en wijzigen”. De volledige lijst met de tot dusver bestelde producten verschijnt, met voor elk de geselecteerde hoeveelheid.
Klik, om een product te verwijderen, op de uiterst rechts weergegeven “x”. De winkelwagen wordt automatisch bijgewerkt.

Op deze pagina kunt u ook de te bestellen hoeveelheid van de producten aanpassen door te klikken op de “+” of de “-” weergegeven naast het eerder geselecteerde aantal onderdelen of accessoires. Klik, om uw bestelling en de prijs bij te werken naar de nieuwe ingevoerde hoeveelheid, op de toets “Winkelwagen bijwerken”.

Welke zijn de mogelijke verzendingsmethoden?

Wij maken gebruik van de beste koeriers om u een zekere en snelle verzending te garanderen.
De leveringstijden en -methoden worden in detail in de bestelling en in de bevestigingsmail van de bestelling aangegeven.
Gebruik voor de status van uw verzending de tracking code (traceercode) die u in de e-mail of in uw persoonlijke account vindt.

Is er sprake van een maximaal aantal producten dat ik aan mijn winkelwagen kan toevoegen?

Nee. Er bestaat geen grens voor het maximaal aantal producten in de winkelwagen, maar per type product kunnen er maximaal 10 worden toegevoegd.

Kan ik controleren of het product dat ik wil bestellen een origineel reserveonderdeel of een geregenereerd product is?

Alle in de Mopar Store beschikbare producten zijn origineel. Er worden geen geregenereerde onderdelen aangeboden.

Van welke merken zijn de op uw website aangeboden producten?

Op onze website worden alleen de originele producten van Mopar aangeboden voor Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional, Lancia, Abarth en Jeep.

Ik beschik al over de identificatiecode van het reserveonderdeel dat ik zoek. Hoe kan ik het op de website vinden?

Voer de identificatiecode van het gewenste reserveonderdeel in op de balk bovenaan de pagina.
Als het product in de Mopar Store beschikbaar is, wordt automatisch de betreffende gedetailleerde pagina geopend waarop u verder kan gaan met de bestelling.

Waarom vind ik mijn favoriete dealer niet terug op de lijst?
Ons netwerk van erkende dealers is zeker in staat om aan uw behoeften tegemoet te komen. Er zijn immers steeds meer garages die graag onderdeel wensen te zijn van ons netwerk.
Als u uw favoriete dealer niet vindt, kunt u in ieder geval kiezen voor een dealer bij u in de buurt: u kunt elke erkende dealer benaderen omdat wij altijd een hoog niveau van bekwaamheid garanderen.

Kan ik een afspraak maken voor verschillende services, met verschillende dealers, in dezelfde bestelling?

Elke bestelling geeft het recht op een afspraak met slechts één dealer die echter verschillende services kan uitvoeren.
Denk er verder aan dat in een bestelling services mogen worden aangevraagd voor slechts één voertuig: controleer derhalve of hetzelfde VIN (Vehicle Indentification Number) voor alle verzoeken is ingevoerd, anders kan de bestelling niet worden voltooid.

Kan ik de dealer, die ik gekozen heb voor het ophalen van een product of om gebruik te maken van een service, wijzigen?

Na de bevestiging van een bestelling van een product of een service kan de ingevoerde dealer niet meer gewijzigd worden.

Kan ik, nadat de afspraak bij een dealer is bevestigd, de dag en het tijdstip wijzigen?

Ja. Na het plaatsen van de bestelling zal de gekozen dealer binnen 8 uur contact met u opnemen en kunt u de dag en het tijdstip van de afspraak bevestigen of op basis van uw behoeften wijzigen.

Bij het maken van een afspraak op de website kunt u kiezen onder:

  • Een vrije tijdsleuf die reeds beschikbaar is voor de dealer (groene kleur).
  • Een tijdsleuf waarvan de beschikbaarheid bevestigd moet worden door de dealer (gele kleur).

De dealer neemt in ieder geval contact met u op om de afspraak te bevestigen, zowel bij het kiezen van een vrije tijdsleuf (groen) als wanneer u gekozen heeft voor een te bevestigen tijdsleuf (geel).

3. BETALINGEN
Welke betalingswijzen kan ik gebruiken?

U kunt voor uw aankopen de creditcard gebruiken. Momenteel worden de creditcards van Visa en MasterCard aanvaard.

Ik heb de bestelling niet kunnen afronden omdat de betaling niet is geslaagd. Wat kan ik doen?

Controleer, in geval van betaling met creditcard, dat de geldigheid van de kaart niet is verlopen, of de gegevens correct zijn ingevuld en of het tegoed van de kaart voldoende is.
Als alle procedures correct waren, noteer dan de weergegeven foutmelding en neem voor meer informatie contact met ons op.

Mijn creditcard maakt geen deel uit van de lijst met door u geaccepteerde kaarten. Wat kan ik doen?

Het spijt ons, maar momenteel kunnen alleen de creditcards van de circuits Visa, MasterCard en Maestro gebruikt worden. Binnenkort worden er andere betalingswijzen toegevoegd, zoals PayPal en de elektronische bankoverschrijving.

Hoe kan ik de status van een betaling controleren?

Wanneer u een online een bestelling plaatst, wordt het betreffende bedrag pas op het moment van daadwerkelijke verzending van het product in rekening gebracht. Op dat punt zal de betaling zichtbaar zijn in de lijst van de transacties van uw bankrekening of in die van uw creditcard.

4. BESTELLINGEN
Wat is de status van mijn bestelling?

Uw bestelling kan drie statussen hebben:

  • in bewerking, zodra u uw bestelling heeft geplaatst;
  • geaccepteerd, wanneer de bestelling bevestigd is en wordt verwerkt;
  • verzonden/voltooid, wanneer de bestelde producten verzonden en gefactureerd zijn..

U kunt de status van de verzending controleren onder deel “Mijn bestellingen”.

5. VERZENDING
Waar wordt de voorziene verzendingsdatum aangegeven?

De voor de verzending voorziene datum wordt onder de prijs van elk product aangegeven.

Ik heb de bestelling al geplaatst, maar heb een verkeerd leveringsadres ingevuld. Kan ik het adres wijzigen?

Nee. Het leveringsadres kan na het plaatsen van de bestelling niet gewijzigd worden.

Mag het adres van bestemming verschillen van het factuuradres?

Ja, u kunt er voor kiezen om een bestelling te laten bezorgen op een adres dat afwijkt van het adres aangegeven onder uw factuurgegevens.
Maak tijdens de check-out de selectie van “Aan hetzelfde adres verzenden” in de middelste kolom ongedaan en voer het nieuwe adres in voor de bezorging van de bestelling.

Als u daarentegen de bestelling rechtstreeks bij uw favoriete dealer wenst te ontvangen, gebruik dan onze speciale service tijdens de check-out: de dealer ontvangt uw bestelling en u kunt deze tijdens de openingsuren ophalen.

Waar kan ik de tracking code (traceercode) van de verzending vinden?

U zou de trackingcode via e-mail hebben moeten ontvangen, anders is deze code beschikbaar in uw persoonlijke account.
Ga voor het vinden van de code naar uw persoonlijke account, onder “Mijn bestellingen” en selecteer de betreffende bestelling. Klik op “Verzending bestelling”: hier wordt de trackingcode van de verzending aangegeven.

Kan ik te weten komen welke koerier mijn bestelling zal afhandelen?

Zodra uw bestelling wordt verzonden, kunt u de tracking code (traceercode) van de verzending gebruiken om naar de website te gaan van de koerier die de levering in behandeling heeft. Voor meer informatie met betrekking tot de verzendingen kunt u vervolgens contact opnemen met de klantendienst van de koerier.

Wat is de status van mijn verzending?

Om de status van uw verzending te controleren, moet de tracking code (traceercode), aangegeven in de e-mail of in uw persoonlijke account, worden ingevuld op de website van de koerier. Op deze manier kunt u de reis van uw product tot aan de aflevering volgen.

Kan ik met de koerier het tijdstip van de aflevering overeenkomen?

Dit is meestal niet mogelijk: onze koerier leveren af op werkdagen, zonder afspraak. Neem voor meer informatie contact op met de klantendienst van de betreffende koerier.

Zijn internationale verzendingen mogelijk?

Nee, wij voorzien alleen verzendingen op nationaal niveau. Voor het aanschaffen van producten van andere landen moet u naar het betreffende portaal gaan.

Kan ik een van uw dealers kiezen als ophaalpunt voor de levering?

Natuurlijk, dat is gemakkelijk: selecteer hiervoor de optie tijdens de check-out en kies de dealer waaraan de bestelling moet worden verzonden. Na de bevestiging kunt u de bestelling ophalen tijdens de openingsuren.

Hoeveel kost de service voor het ophalen van mijn bestellingen bij de dealer?

Het volume van elke verzending wordt zoveel mogelijk geoptimaliseerd, opdat u altijd de meest gunstige kosten krijgt aangeboden.

De definitieve kosten kunnen variëren afhankelijk van de hoeveelheid en de aard van de bestelde producten en de bestemming; de totale kosten worden rechtstreeks in de winkelwagen aangegeven nadat u uw gegevens heeft ingevoerd.

Het ophalen van een bestelling bij een van onze dealers is in ieder geval altijd voordeliger dan de standaard leveringskosten bij u thuis.

6. AFTER SALES SERVICE
Hoe kan ik een klacht indienen?

Uw mening is uiterst belangrijk voor ons! Afhankelijk van de situatie kunt u op de volgende manieren een klacht indienen:

  • Klacht met betrekking tot een retourzending

    Ga, voor de signalering in verband met een retourzending, naar deel “Retourzendingen”. Daar vindt u een vak bedoeld voor het invoeren van uw probleem.

  • Algemene klacht

    Wanneer u te maken heeft met een probleem dat geen verband houdt met een specifiek onderwerp, kunt u dit signaleren op de pagina Contact.

Waar kan ik de factuur van een bestelling vinden?

De facturen kunt u vinden in deel “Mijn bestellingen”: hier kunt uw bestellingsgeschiedenis met het detail van de afzonderlijke facturen bekijken.

Worden de aangeboden producten gedekt door garantie?

Al onze producten hebben een garantie van 2 jaar, zoals voorgeschreven door de wet.

Wanneer ontvang ik de terugbetaling?

Nadat wij het geretourneerde product hebben ontvangen en op zijn conditie gecontroleerd hebben, ontvangt u de terugbetaling binnen de wettelijke termijn van 14 dagen (Italiaans wetsbesluit 21/2014). De terugbetaling gebeurt met dezelfde voor de bestelling gekozen betalingswijze.

Kan ik een product terugzenden? Indien ja, hoe?

Als u niet tevreden bent over het product en het geval voldoet aan de wettelijke bepalingen, kunt u gebruik maken van het recht op opzegging en een retourzending vragen.
De procedure is eenvoudig: ga, nadat de factuur is uitgereikt, naar uw persoonlijke account, klik op “Bestelling bekijken” en u ziet het item “Retourzending vragen”. Volg nu de weergegeven passages en vul alle vereiste gegevens in.

Welke services kunt u aanbieden voor de installatie van de reserveonderdelen of accessoires die ik heb aangeschaft?

Wanneer u een product bij de dealer ophaalt, kunt u rechtstreeks met hem de service voor de installatie van het reserveonderdeel of de accessoire op uw voertuig afspreken. Heeft u daarentegen een service voor onderhoud of installatie bij een van onze erkende garages aangeschaft? De service is inbegrepen in de prijs: de prijs wordt aangegeven inclusief de arbeidskosten.

Kan ik het product zelfstandig installeren of moet ik daarvoor een van uw dealers benaderen?

Het is uw recht te kiezen voor een zelfstandige installatie (controleer voorafgaand aan de bestelling of het gekozen product daadwerkelijke compatibel is met uw voertuig).

Als u echter de voorkeur geeft aan de deskundigheid van de FCA-garages, kunt u een rechtstreekse afspraak maken met de dealer die zonder meer en met bekwaamheid tegemoet zal weten te komen aan uw behoeften, tegen altijd gunstige prijzen.